Teknologi og digitalisering

LinkedIn åpner UTEN TVIL dører

Begynner du å bruke LinkedIn aktivt vil det åpne seg spennende muligheter. Det er ingenting å nøle med, bare å sette i gang!

Jeg kunne vist til flere spennende muligheter som kommer via LinkedIn, men tar et fersk eksempel. Like før påske fikk jeg en direkte mail (inmail) på LinkedIn. Robert Hill, en jeg overhodet ikke kjenner, spurte om jeg var interessert i en VIP-middag sammen med et knippe andre digitale ledere på Tjuvholmen Sjømagasin.

Gutt skyter på blink
Bruk LinkedIn aktivt og mulighetene åpner seg.

Her er deler av hva som stod i mailen:

Some of the key points addressed will be:

1. Single view of the customer.

2. A persistent identity across the organization, eliminating identity silos and providing a consistent, omni-channel experience for the user.

3. Model relationships at scale.

4. As billions of users, devices, and things get connected, you need the tools to manage the relationships between them at scale.

5. Privacy, Security & Trust.

6. Ensure customer data privacy and address global data privacy requirements like GDPR.

Spennende deltakere

Opplegget kostet ingenting, og jeg hadde tid – så jeg takket ja. Middagen ble avholdt denne uken, og det var en svært hyggelig og nyttig seanse. Deltakerne var fra mange spennende og varierte bedrifter, som eksempelvis Telenor, Telia, Norsk Tipping, NorgesGruppen, Orkla, Helly Hansen, BankAxept, Skandiabanken, Mitsubishi Motors, Schibsted og KPMG. Representantene var stort sett C-suite innen digitalt, innovasjon, CX, distribusjon og så videre.

Jeg ble veldig glad da jeg møtte en tidligere kollega fra KPMG, og VP of Innovation i Statoil som jeg har hilst på en gang tidligere. Jeg kjente ingen av de andre, men det var utvilsomt en spennende gjeng!

Mingling

Sponsorene av middagene var Forgerock, et selskap jeg ikke kjente til fra før, men som er i sterk vekst. Et par av gründerne er norske, og så vidt jeg skjønner har gründerne nå flyttet til USA. Hensikten med opplegget var at folk skulle møtes for å snakke fag, og det var ingen masete “salgs pitching” fra noen. Hele opplegget er utrolig smart satt opp, og i samme ånd som for eksempel social selling som jeg synes er så gøy. Gi noe av verdi, og du får garantert noe tilbake.

Det jeg forsøker å illustrere her er at hvis du har satt opp kontoen din riktig på LinkedIn, og du vet hvordan du skal bruke verktøyet – så åpner dørene seg. La Janteloven ligge, by på deg selv og din kompetanse. Får du en litt kryptisk invitasjon, så lønner det seg å være positiv og nysgjerrig – kanskje det vil åpne en veldig viktig dør for deg!

Innlegget er også tilgjengelig på LinkedIn

Om forfatter

Jeg er født og oppvokst i «den grønne byen» i Nord-Norge – Harstad. I 2001 flyttet jeg til Bærum, og har bodd der siden. Jeg har to sønner og samboer.

Av utdanning har jeg litt av hvert, blant annet journalistutdanning, mastermodulen PR-ledelse og strategisk kommunikasjon, Executive MBA fra BI og ESCP (double degree).

Jeg har blant annet jobbet som digitalsjef på BI og KPMG, og som CDO (Chief Digital Officer) i et advokatfirma. Etter vel 3,5 år i et konsulentselskap (management consulting) har jeg etablert mitt eget selskap - Digital Forest. Jeg jobber nå i skjæringspunktet mellom transformasjon, ledelse og kommunikasjon.

Ring meg: + 47 40639370
Mail meg: yvonneh@online.no

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *