Jeg skal til Danmark igjen! Som sist skal jeg til Århus, og denne gang for å holde et lite innlegg på seminaret “The Digital Manager’s Agenda”.
Det er Janus Boye, min opprinnelige LinkedIn-kontakt, som har spurt om jeg vil komme til Århus for å dele erfaringer med andre digitale eksperter. Ja, du bør være positiv og åpen for nye LinkedIn-kontakter, det åpner viktige dører og kan utvilsomt lede til ny business. Dette har jeg faktisk drøftet med flere folk, og overraskende mange er skeptiske til å legge til fremmede på LinkedIn. Men seriøst, ikke vær så skeptisk – hiv deg ut i det og bli kjent med nye mennesker (du ser raskt hvem som har falsk profil).
Faglig påfyll og profilering av arbeidsgiver
Arrangementet i Århus er et heldagsseminar, så jeg kommer garantert til å lære mye fra de andre deltakerne. Heldigvis har jeg en sjef som ser verdien av at jeg er med på slike arrangementer. Det er ikke bare positivt for meg, men også en profilering av selskapet jeg jobber i. På bildet under ser du presentasjonen av mitt tema: “Dealing with the extreme scope of digital”
Digital agenda – stort spenn
Det meste er digitalt i dag, og det er ekstreme oppgaver som skal håndteres. Som det står på bildet under er en digitalsjef involvert i et bredt scope. Alt fra å opprette og implementere den digitale strategien, til å måtte hjelpe med å publisere. Videre til å ha ekspertisen på SEO og implementere endringer på sosiale medier i takt med at algoritmene endres. Prosjektarbeid med oppgraderinger og innføringer av nye systemer er sentralt. Ikke aller mest interessant er det å jobbe med omstrukturering av forretningsmodeller. Spennet er stort, i alle fall for min del. Janus har spurt om jeg kan snakke litt om nettopp dette.
Jeg har mange tanker om digitale team, men det hele skal kokes veldig ned før jeg skal til Århus – så det blir kult.
Det kommer et blogginnlegg med mer detaljer fra arrangementet en gang etter 19. april.
Det er lørdags formiddag og våren er på tur. Sola skinner både ute og i sinnet! Ha en strålende helg 🙂