Før sommeren ble jeg invitert til å være «workshop host & session facilitator» for tracket «business development» på J. Boye Conference i Århus. Eventet finner sted i Århus fra 5-8. november. Bli med?
Det er mange gode grunner til å slenge seg med på konferanser fra tid til annen. Det mest åpenbare er at du utvider nettverket og får faglig påfyll. Hvordan du utnytter dette ETTER konferansen er selvfølgelig også verdt å tenke på. Det er kjedelig å komme fra et stort arrangement med mange nye ideer og impulser dersom du er den eneste som har «sett lyset». Å ha en plan med hvordan nyervervede erfaringer og impulser som kan nyttiggjøres er selvsagt smart. Jeg tror vi alle synder litt her, uansett om vi er flere som deltar fra samme selskap eller man deltar alene.
Social selling
For et par år siden ble jeg kontaktet av Janus Boye, som den gang spurte om jeg kunne tenke meg å holde et innlegg på konferansen. Jeg hadde hatt Janus som kontakt på LinkedIn over mange år, men visste egentlig svært lite om han. Vi ble enige om at jeg skulle snakke om social selling, et konsept jeg synes er superspennende. Jeg dro ned med et foredrag i kofferten, vel vitende om at jeg virkelig ikke kjente et eneste menneske som skulle delta på konferansen. Det kan være spennende å mingle med mennesker du ikke kjenner, samtidig er det krevende (spesielt om du har en stor dose av det introverte i deg, som jeg har).
Utvid ditt nettverk
Selv om jeg har bestemt meg for å dra på J. Boye i år igjen, betyr det selvsagt ikke at dette passer for deg. Jeg har først og fremst påtatt meg en oppgave på konferansen. Utover dette er det mange gode grunner til å melde seg på. Du kommer garantert til å møte mennesker du ikke kjenner, du vil møte deltakere fra mange spennende selskap, fra mange ulike land, med mennesker i mange ulike posisjoner. Drar du til Danmark på en konferanse vil du være i en setting hvor du møter mange ulike nasjonaliteter, men det er samtidig ikke for stort omfang. Jeg har ikke sett årets deltakerliste, men tidligere har majoriteten vært fra Norden – men på grunn av J. Boyes nettverksgrupper (som er en del av hans forretningskonsept) så vil du møte mange andre spennende mennesker også.
Business development
Det faglige er vel så viktig. Ta en titt på programmet så ser du raskt om dette er noe som passer for deg. Her finne du for eksempel design sprint, brukeropplevelse og moderne arbeidsplasser. Jobber du med markedsføring, kommunikasjon, forretningsutvikling eller annet som involverer ny utvikling? Da kan du ha nytte av en konferanse som dette. Selv skal jeg vært host for tracket «business development» som er superrelevant i disse tider. Gleder meg til noen dager med faglig påfyll og ikke den minst sosiale delen. Det er som kjent under middagen eller over et glass man skaper de beste relasjonene. Århus er en dessuten en flott by 🙂